Konsep Diri Remaja Yang Mengalami Bullying
DOI:
https://doi.org/10.32807/jkt.v2i1.45Keywords:
Konsep diri, remaja, bullyingAbstract
References
Apriliyanti, A., Mudjiran, & Ridha, M. (2016). hubungan konsep diri siswa dengan tingkah laku sosial siswa. Jurnal Pendidikan Indosesia, 2, 2.
Muawanah, lis binti. (2012). kematangan emosi, konsep diri dan kenakalan remaja. Jurnal Psikologi, 7, 1.
Potter & Perry. (2010). Buku ajar keperawatan fundamental volume 1 Edisi 4.
Priyatna, A. (2010). lets end bullying : memahami, mencegah & mengatasi bullying.
Rompas, A. E. T. R. K. S. (2018). Hubungan bullying dengan kepercayaan diri pada remaja di smp n 10 Manado. E-Journal Keperawatan.
Saraswati, M. A., & Sawitri, D. R. (2015). konsep diri dengan kecenderungan bullying pada siswa kelas XI SMK. Jurnal Empati, 4, 60–65.
Saraswatia, gita kania, Zulpahiyana, & Arifah, S. (2015). faktor - faktor yang mempengaruhi konsep diri remaja di SMP N 13 Yogyakarta. Journal Ners and Midwifery Indonesia, 3, 33–38.
Sarwono, Sarlito W (2013). Psikologi Remaja. Jakarta: Rajawali Pers
Sufriani, & Sari, eva pyrnama. (2017). faktor yang mempengaruhi bullying pada anak usia sekolah di sekolah dasar Kecamatan Syiah Kuala Banda Aceh. Idea Nursin Journal, VII, 3.
Sumantri, B. (2011). Hubungan antara konsep diri dengan prestasi belajar pada mahasiswa pendidikan ekonomi STIKEP PGRI NGAWI, V111, 2.
Sunaryo (2013). Psikologi untuk Keperawatan Edisi 2. EGC. Jakarta
Stuart, G.W., and Sundenen, S.J. (2013). Buku saku keperawatan jiwa.6 thediton. St. Louis: Mosby Yeart Book.
Widiarti, P. W. (2017). konsep diri (self concept) dan komunikasi interpersonal dalam pendampingan pada siswa SMP se kota yogyakarta, 47, 1.
Zakiyah, Humaedi, Santoso. (2017). Faktor yang mempengaruhi remaja dalam melakukan bullying. Jurnal penelitian & PPM , 4,2, 324-330
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.